11 храни, които могат да ви подмладят с 10 години

Всички искаме да изглеждаме по-млади и да живеем толкова дълго, колкото е възможно, пише manager.bg. Въпреки че продължителността на живота ни е генетично обусловена, нашият начин на живот и диета също играят важна роля. За да се поддържаме красиви и млади, кожата ни да запази младежката си свежест за по-дълго, трябва да сме отговорни към тялото си и начина, по който се отнасяме към него. 
 
Здравословните навици са от съществено значение за всеки. Те спомагат да избегнем редица от болестите на съвременния човек, свързани с работата и натовареността в ежедневието. В тази връзка екипа на Bright Side ни разкрива 11 различни храни, които поддържат кожата и забавят стареенето. Вижте кои са те.
 
1. Авокадо
Едно авокадо на ден намалява нивата на холестерол и поддържа процеса на регенериране на кожата. Предоставя на тялото витамин С, калий и антиоксиданти и е богато на фолиева киселина.
 
2. Боровинки 
Ягоди, къпини, боровинки, грозде... Тези малки плодове имат антиоксидантни свойства, които предотвратяват или забавят някои видове увреждания на клетките и предодвратяват подуването и болките в ставите. Боровинките подобряват когнитивните способности и предотвратяват пикочните заболявания, болестта на Алцхаймер и деменция.
 
3. Моркови 
Съдържа бета-каротин, който тялото преобразува във витамин А. Той помага на ретината и други части на окото да функционират безпроблемно. Също така предпазва кожата от фотостареене  - преждевременното й сбръчкване от излагане на ултравиолетови лъчи.
 
4. Цитрусови плодове 
Основен източник на витамин С и фолиева киселина. Те помагат да се намалят нивата на холестерола и пикочната киселина в кръвта. Ако ги консумирате редовно, те ще предотвратят проблеми с кръвообращението, сърдечни заболявания и заболявания като подагра, които причиняват ужасни болки в ставите.
 
5. Чесън 
Неговите фунгицидни и бактерицидни свойства го превръщат в суперхрана и един от най-добрите естествени антибиотици. Той също така балансира холестерола, подобрява кръвообращението, предодвратява хипертонията и помага за намаляване на риска от някои видове рак.
 
6. Черен шоколад 
Има множество ползи за здравето.Той съдържа антиоксиданти като флавоноиди, които помагат на кожата да се защитава от UV увреждане, бори се със свободните радикали и подобрява хидратацията.
 
7. Зехтин
Един от основните източници на алфа-линоленова киселина, която поддържа кожата хидратирана и тонизирана и предотвратява на нейното стареене.
 
8. Домати
Пълни са с хранителни вещества и съдържат много витамин А, витамин С и фолиева киселина. Ликопенът, който е отговорен за червения цвят на зрелите домати, е антиоксидант, който предпазва кожата от UV радиация и има голям ефект в предотвратяването на сърдечно-съдови, дегенеративни и инфекциозни заболявания. 
 
9. Мазни риби 
Сьомга, риба тон, аншоа и калкан са чудесен източник на Омега 3 мастни киселини, които помагат на регенерацията на клетките и свалят нивата на холестерол. Те също са много добри за грижа за кожата.
 
10. Куркума
Нейните анти-ракови, храносмилателни и противовъзпалителни свойства я правят чудесен избор за подправка на вашите ястия. Тя също така забавя процеса на стареене, дава енергия и повдига настроението.
 
11. Иберийска шунка 
Помага за предотвратяването на загуба на мускулна маса в процеса на стареене. Съдържа голямо количество здравословни мастни киселини, които укрепват сърдечно-съдовата система. В допълнение, тя е източник на минерали (желязо, цинк, калий) и витамини от групата B. 

Свързани новини

5 чести грешки във фитнеса

21.02.2017

Как да заспите само за една минута

16.02.2017

10 най-добри храни и напитки за мозъка

01.02.2017

Откриха песен, намаляваща тревожността

11.01.2017

6 йога упражнения срещу болки във врата

16.12.2016

Коментари


flash