Как да заспите само за една минута

Всичко започна седмица преди сватбата на най-добрата ми приятелка, когато трябваше да произнеса реч и бях толкова нервна, че не можех да заспя. След три дни без почивка, попитах майката на булката (която преподаваше уроци по медитация) какво да правя. Тя каза, че има един трик, който решава проблема. 
 
Известен е като "Методът 4 – 7 – 8":
1. Вдишайте спокойно през носа в продължение на 4 секунди.
2. Задръжте дъха си за 7 секунди
3. Издишайте бавно през устата за 8 секунди
 
Звучи твърде просто, но работи. На следващата сутринт се събудих, осъзнавайки, че съм заспала преди дори да успея да преброя до 8. 
 
Как работи
 
Когато сте стресирани или тревожни, нивото на адреналин в кръвта ви се покачва и дишането става по-бързо. Това дихателно упражнение действа като успокоително. Нарочното забавяне на дишането по този начин кара ритъма на сърцето ви да се забави, което ви кара да се успокоите.
 
Упражнението освен това успокоява ума, защото ви кара да се концентрирате изцяло върху дишането. В този момент постепенно намалява активността на централната нервна система и тревожността изчезва. 
 
Резултатът е, че цялото тяло се отпуска. Опитайте и вижте как ви се отразява. Неусетно, безсънието може да остане в миналото.
 
Източник: obekti.bg

Свързани новини

18 трика срещу пролетната умора

29.03.2018

Топ 10 на пролетните суперхрани

28.03.2018

7 причини да се чувствате уморени

02.03.2018

Как цветовете влияят на здравето

01.03.2018

12 храни, които най-бързо топят мазнини

10.01.2018

Коментари


flash