- 01:00
- Хитовете днес
- 20:00
- Fresh! Top 30
- 22:00
- Хитовете днес
- 00:00
- Хитовете днес
- 07:00
- "Шоуто на Блондинките" с Цвети...
Търси в сайта...
Според учени до 2017 Facebook ще отшуми като зараза
Откривайки прилики между скоростта, с която социалната платформа набра популярност, и разпространението на инфекциозно заболяване, учени от Принстънския университет създадоха компютърен модел, който показва как "епидемията” Facebook отшумява с бързи темпове, пише обекти.
Изследователите са открили, че изчислителните модели, използвани за разпространение на заразните болести, могат да се приложат и към данните от броя търсения на думата "Facebook” в Google. Кривите съвпадат. Затова те твърдят, че – точно както бубонната чума – Facebook постепенно ще затихне. Те отиват и още по-далеч, като твърдят, че сайтът ще загуби 80 процента от потребителската си база в рамките на следващите три години.
"Доказано е, че идеите, също както заболяванията, се разпространяват инфекциозно между хората, преди в крайна сметка да отмрат, и това е успешно описано от епистемологични модели”, пишат авторите на изследването.
"Идеите се разпространяват чрез комуникативен контакт между различни хора, които споделят идеи помежду си. Изразителите на една идея в крайна сметка губят интерес към нея и спират да я изразяват, което може да се разглежда като придобиване на "имунитет” към идеята.”
Джон Канарела и Джошуа Спеклър първо тестват модела на епидемиите с данните от търсенията за по-старата социална платформа MySpace, откривайки, че тя е следвала същата закономерност на разрастване и утихване. След това прилагат същата формула и за Facebook – така стигат до прогнозата, че към 2017 сайтът ще е загубил 80% от потребителите си.
Разбира се, не е напълно ясно дали моделът на епидемиите може точно да предвиди залеза на Facebook – има много фактори, които стоят зад успеха или провала на един сайт; подобна формула донякъде само опростява проблема. Но след като от компанията наскоро официално признаха, че в последните три месеца "се наблюдава спад на ежедневните потребители, по-специално сред най-малките от тийнейджъри”, никой не знае.