- 07:00
- "Шоуто на Блондинките" с Цвети...
- 10:00
- Шоуто на Тео
- 14:00
- "Абсолютно Fresh!" с DIA
- 18:00
- "Power Request по Fresh!" с Рая
- 20:00
- Хитовете днес
- 00:00
- Хитовете днес
- 07:00
- "Шоуто на Блондинките" с Цвети...
- 10:00
- Шоуто на Тео
Ето по колко ще плащаме на Facebook и Instagram за версии без реклами
Сигурно на много хора им е писнало от постоянното появяване на реклами в социалните мрежи. Както бяхме предупредили, Facebook и Instagram ще предложат решение, но платено.
От 1 ноември всички потребители на двете платформи в страните от ЕС, включително и в България, ще имат възможност да премахнат рекламите, ако започнат да плащат месечна такса от 9,99 евро при влизане в двете социални мрежи през компютър, което прави 19,53 лв. Мобилната версия ще е по-скъпа – 12,99 евро или 25,40 лв. Разликата в цената се получава от това, че при смартфоните компанията майка – ''Meta'', трябва да плаща комисиони, начислявани от магазините за приложения на ''Apple'' и ''Google''.
Платените версии бяха пуснати първо в Австралия и Нова Зеландия и се оказа, че тези абонати имат и няколко други предимства, освен премахването на рекламите. Те имат диpeктeн дocтъп дo oтдeлa зa пoддpъжкa, зa paзликa oт ceгaшнитe системи, работещи предимно на самообслужване, които разрешават споровете с помощта на изкуствен интелект.
Все пак на потребителите ще бъде даден избор дали да продължат да използват платформите безплатно - и техните данни да бъдат събирани - или да платят и напълно да се откажат от насочени реклами.
И още промени от ''Meta'' - от 1 март догодина за допълнителни акаунти ще се прилага допълнителна такса от 6 евро на месец за уеб версията и 8 евро на месец за мобилен достъп.
До пускането на платени версии на двете социални мрежи се стигна, след като ''Meta'' плати солидната глоба от 390 млн. евро, наложена от Еврокомисията за това, че използва така наречените персонализирани реклами, следейки потреблението и онлайн активността им. И това не е единственият удар, който собствениците на двете платформи, понасят. Заради глобалната рецесия, рекламодателите са свили бюджетите си, а и от известно време потребителската база особено на фейсбук не нараства както преди, защото младите хора предпочитат други платформи. Успехът на Facebook на рекламния пазар винаги досега се е дължал на това, че успява много прецизно да таргетира рекламите според индивидуалното потребление. Това обаче става все по-трудно напоследък. Независимо от това според данните на Statista Facebook държи все още около 19% от глобалния рекламен пазар, получавайки 114 млрд. долара рекламни приходи за 2022 г.
По данни на Internet World Stats 3,3 милиона българи имат профил във Facebook, т.е. 46,8% от населението. Не е ясно обаче колко от тях го ползват активно, а още по-малко какъв дял от тях ще се съгласят да плащат месечна такса, за да продължат да го ползват, при положение че може да продължат да го правят както досега безплатно.
TikTok също тества месечен абонамент за премахване на реклами - на цена от 4,99 долара - но все още няма индикации, че това ще бъде пуснато в световен мащаб.