- 07:00
- "Шоуто на Блондинките" с Цвети...
- 10:00
- Шоуто на Тео
- 14:00
- "Абсолютно Fresh!" с DIA
- 18:00
- "Power Request по Fresh!" с Рая
- 20:00
- Хитовете днес
- 00:00
- Хитовете днес
- 07:00
- "Шоуто на Блондинките" с Цвети...
- 10:00
- Шоуто на Тео
Търси в сайта...
5 съвета за общуване, които гарантират, че ще бъдете запомнени
Средностатистическият човек губи способността си да се концентрира след 8 секунди (по-бързо, отколкото златна рибка). Затова, ако искаме да бъдем запомнени от събеседниците си, трябва да положим доста усилия. За да ни помогне да се преборим с това предизвикателство за по-малко от 30 секунди, екипът на manager.bg ни предлага следните 5 съвета:
1. Използвайте "свързваща история".
Когато някой ви попита с какво се занимавате, не отговаряйте само с "Казвам се Х и съм [професия].” Използвайте така наречената "свързваща история", която "дава поглед върху истинската ви същност", съветва Аманда Мако, консултант по стратегическа комуникация. Раздавали сте флаери като дете? Свържете тази дейност с желанието си да станете предприемач.
2. Зарежете жаргона
Трябва да познавате публиката си. Ако не говорите с човек от вашия бранш, който познава работата ви като петте си пръста, избягвайте техничарските и специфични за индустрията термини. Така казаното от вас ще бъде разбираемо и ще се запечата в ума на събеседника ви.
3. Вмъкнете анекдот
Според проучване на Stanford University, статистическите данни, сами по себе си, биват запомнени в едва 5-10% от случаите. Когато обаче ги комбинирате с анекдоти, този процент скача до 65-70%.
4. Изтъкнете общото помежду ви
Замислете се какво обикновено помните, след като сте провели разговор с непознат ("Учили сме в същия университет" или "Оказва се, че живеем в същия квартал"). Причината е, че общите фактори ни сближават – затова са и лесни за запомняне. Ако по време на диалога разберете, че със събеседника си споделяте нещо – интерес към телевизионен сериал или приятел в социалните мрежи (без да ставате прекалено зловещи) – просто кажете.
5. Правете комплименти
Просто и ясно – хората помнят начина, по който сте ги накарали да се чувстват. Гарантирайте топлите чувства чрез истински, искрени комплименти. Целете се към професионалните похвали – чудесна презентация, информативен коментар по време на съвещанието... схващате идеята.