Как умните хора управляват времето си

Имате ли усещането, че постоянно страдате от недостиг на време? Струва ли ви се, че задачите нямат край? Вижте няколко тайни, които умните хора използват, за да управляват времето си, а не то тях, пише profit.bg. 
 
Не можете да управлявате времето, можете само да управлявате себе си 
Всеки ден има 24 часа. Факт, който не може да промените. Всеки път, когато се концентрирате върху управлението на времето, като търсите системи и инструменти за това, всъщност забравяте истинския въпрос – как да управлявате себе си. 
 
"Твърде много неща за вършене“ и "нямам достатъчно време“ са думи на жертви 
Всеки път, когато повтаряте тези думи, намирате оправдание за недоброто управление на самия себе си. Обвинявате обстоятелствата, които са извън вашия контрол и ги приписвате на врага. Разбира се, че има много неща за вършене и разбира се, че няма достатъчно време. Свиквайте с това. 
 
Твърде много приоритети означава никакви приоритети 
Не може да имате твърде много приоритети. По дефиниция приоритетите са онези най-важни неща, които заслужават вашето внимание. Ако имате твърде много такива задачи, значи нямате никакви приоритети. Във всеки един момент трябва да знаете кои са вашите топ задачи. 
 
Колкото повече приоритети имате, толкова по-малко ще изпълните 
Ако имате 2-3 приоритета, ще изпълните 2-3 задачи. Ако имате 4-10, ще изпълните 1-2. Ако имате повече от 10, няма да изпълните нищо. Колкото повече неща имате в списъка за деня, толкова повече време губите, за да го подредите, прескачайки от задача на задача и чувствайки се блокирани от невъзможността да вземете решение от къде да започнете. 
 
Списъците ви с неща за вършене са откачени 
Вземете всичките си списъци и ги подредете един до друг. Опитайте се да определите колко време ви е нужно да изпълните всичко. Какви са шансовете общото време да надхвърли това, с което разполагате? Със сигурност надхвърлят броя на часовете в един ден. 
 
Списъците ви със задачи са непълни 
Не само, че е твърде, но и листа със задачите ви е непълен. Помислете малко. Включили ли сте достатъчно време за срещи, имейли и телефонни разговори? Въпроси от клиенти, колеги, шефа? Време за спане, ядене, упражнения, почивка, разговор с майка ви? Ами време за търсене на всичко - от хора до пароли? Всичко. Сега как ви изглежда общият брой на необходимите ви часове? 
 
Време е да приемете факта, че няма да свършите всичко 
Колкото повече вярвате, че можете или трябва да свършите всичко, толкова по-разочаровани и неефективни ще бъдете. И колкото по-дълго отричате това, толкова по-дълго ще отлагате трудните решения за вашите топ приоритети. 
 
От общо 6 начина за справяне с претоварването с работа, повечето хора избират единствения, който не работи 
Ето кои са шестте начина да се справите, когато имате много работа. Първите пет са ефективни. За съжаление, повечето хора избират последния, шести, който не работи. 
1. Завършвайте повече задачи - тази възможност е само добро пожелание, докато не намерите нов, по-бърз метод, който да бъде ефективен. Няма да спестите много време, ако само се опитвате да бъдете по-бързи и дисциплинирани. 
2. Отлагане – някои неща могат да почакат. Отложете ги. 
3. Пестете усилия – да вършите нещо по най-бързия начин, като пестите усилия, звучи лошо, но всъщност не е. Не всичко трябва да бъде перфектно. Преди да започнете поредната задача, си задайте въпроса „Колко добре трябва да е свършена?“ Някои неща значат нещо само за вас самите, другите няма да ги забележат и оценят. 
4. Игнорирайте – някои неща просто не е нужно да бъдат свършени. Обикновено списъкът със задачи е пълен с такива и причините са много – стари навици, любими занимания, постоянно изникващи идеи и др. 
5. Делегирайте или аутсорсвайте – твърде много хора правят неща, които не би трябвало никога да са на първо място в списъка им. Ако не знаете как да делегирате ефективно задачи, имате нужда от изясняване на процеса. Ако сте маниак на тема контрол, престанете веднага. 
6. Пренебрегвайте едно за сметка на друго – това е единственият неефективен, но и най-често срещан метод за справяне с много задачи. Какво се случва, когато избирате него – някои неща за изоставяни, други отлагани, а трети претупани. Но това не е добре обмислено решение.

Свързани новини

Наближава Sofia Art Fair 2024

20.09.2024

На път с Радио Fresh!:Три идеи за пикник

13.09.2024

Барби на 65

10.07.2024

Пет дестинации на 50 км от София

30.05.2024

Family Fantasy Land за Деня на детето

22.05.2024


flash