Как да не допуснем срещите да се превърнат в загуба на време

Когато хората се сблъскат със скучна среща, това ги кара да избягват следващите подобни в бъдеще, пише profit.bg. Никой не обича да му губят времето. Още по-лоши са случаите, в които само един човек в залата говори и не проявява никакъв интерес към потребностите на събеседника си. Определено този човек си прекарва времето, опитвайки се да впечатли всички останали. 
 
1. Защо хората се съгласяват да се срещнат? 
Дълбоко в съзнанието си те вярват, че човекът, който ги събира, притежава потенциала да направи нещо, което да подобри работата им. В такъв случай въобще не е чудно, че срещането с човек с голямо его ще убие всякаква форма на потенциално бъдещо добруване, последвано от срещата. 
 
2. Предприемачески срещи 
По-добър подход към бизнес срещи е да ги разглеждаме като място, където всеки участник може открито да дискутира вълнуващите го въпроси, като настоящи проекти, проблемни точки, необходимост от помощ и съвет и т.н. Това автоматично означава, че разговорът трябва да стартира с отправяне на благодарност към хората, които са отделелили от времето си, за да присъстват на срещата и да обменят впечатления. Оттук насетне важи правилото – давай и взимай. Поинтересувайте се за опита на другите хора, техния подход и тяхната визия за реалността. Представете и своята гледна точка. По време на размяната идеите лесно ще изникват, спомагайки за съставянето на препоръки и отправянето на конкретни интродукции, които ще доведат до общи ползи и за двете страни. 
 
3. Срещи с клиенти
Вече сте в залата за среща и имате време да разгледате наоколо. Запознайте се с детайлите и се опитайте да разберете повече за госта или гостите си. Всякакви знаци за практикувани хобита или пък постижения са подходяща тема за разговор – т.е. успешно стартиране на бизнес разговора. Страничните теми, особено тези, които вълнуват човека срещу вас, отпускат събеседващия и предразполагат към постепенно преминаване към бизнес въпросите. Освен това разполагате с голям шанс да разберете какво се върти в ума на човека срещу вас в момента. 
 
Добър начин да започнете да говорите по същество е да попитате: "Работата ви е толкова отговорна и поглъщаща. Бихте ли ми казали защо се съгласихте да се срещнем днес?” Този въпрос насочва темата на разговора право към целта – т.е. желанието ви да разберете как вие бихте могли да разрешите техните проблеми. Разрешаването на проблеми е ключово изискването, когато става дума за продажби, защото доверието се гради заедно с вашия бранд. 
 
Отличен пример за среща е, когато тя се състои в бизнес клуб, предоставящ отлична атмосфера. Самото място позволява разговорът да протече с лекота, стартирайки разговора с няколко изречения, с които описвате себе си и работата си. С няколко примера за успешни бизнес сделки ще направите разговора интересен и увличащ. Когато в рамките на срещата и двете страни са представили успешно своите визии и цели, срещата определено е минала успешно. Това време няма как да бъде прекарано по-успешно! А когато получите последващ срещата отговор в рамките на 48 часа след нея, бизнес контактът ви е осъществен. Друг знак, който ви подсказва, че срещата е минала успешно, е когато клиентите ви искрено ви благодарят за отделеното време и се радват, че са могли да проведат среща с вас. Ето така бизнес възможностите се свързват. Срещата не само е минала приятно, но и води до продажби!

Свързани новини

Слушаме музика с цяло тяло

08.04.2024

Дървената отломка пак разбуни духовете

05.04.2024

"Trace Talent" идва и у нас

13.03.2024

По случай Деня на жената

07.03.2024

САЩ изпрати артефакти на Луната

29.02.2024


flash