Кампанията "Най-същественото е невидимо за очите" подпомогна СОУ за деца с нарушено зрение "Луи Брайл"

Дарителската кампания "Най-същественото е невидимо за очите" на оптичните вериги Grand Optics & Joy Optics събра 4558 лв. в подкрепа на СОУ за деца с нарушено зрение "Луи Брайл" в гр. София. Средствата ще бъдат използвани за специализирани зали и съоръжения, необходими за нормалното протичане на учебния процес на децата в училището.
 
В инициативата, която стартира през февруари т.г., се включват клиенти на компанията в 36 магазина от веригите Grand Optics & Joy Optics. Дарителите получават календар с картини и сувенири, изработени от възпитаниците на училището. От оптичните вериги отчитат, че инициативата е получила най-активна подкрепа в София и Пловдив. Извън рамките на дарителската кампания, Grand Optics & Joy Optics подкрепят СОУ "Луи Брайл" целогодишно с дарения на месечна база през последните 2 години.
 
"Децата с нарушено зрение се нуждаят от грижи, свързани с осигуряване на достъп до образование, което включва достъпна околна среда, специализиран превоз, осигуряване на помощни технически средства за обучение и др., което трябва да се финансира от държавата", споделя г-жа Елка Белокапова, директор на СОУ "Луи Брайл".
 
"80% от децата с нарушено зрение, възпитаници на училището, завършват висше образование. Проблемна е обаче реализацията им след това на трудовия пазар. Като цяло, не се полага достатъчно усилие за тяхната интеграция в обществото",  допълва г-жа Белокапова.
 
Като пример за успешна реализация, директорът на СОУ "Луи Брайл" дава 24-годишният Панчо Карамански, който е бивш възпитаник на училището. От месец юли 2015 г. работи като консултант и тестер за достъпност на софтуерни продукти в SAP Labs България. Паралелно, развива и артистична кариера като DJ и музикален продуцент. В ролята на тон режисьор е работил върху записа на музика за представление на Warner Bros., както и цялостен продукт за компанията за разработка на компютърни и видео игри Ubisoft. 
 
"Вярвам, че всеки бизнес трябва да подкрепя добра кауза, която е близо до сферата, в която работи. Като оптична верига сме фокусирани върху очното здраве, затова и решихме нашата благотворителна кампания да подкрепи именно училище "Луи Брайл". Училището за деца с нарушено зрение има нужда от специфично оборудване и помощни средства, специализирани зали и съоръжения. За нас е изключителна чест да го подкрепим. Благодарим на всички наши клиенти, които дариха средства. Без тях тази кампания нямаше да бъде възможна", коментира Дияна Ганева, Маркетинг мениджър на вериги Grand Optics & Joy Optics.
 
В България има две специализирани училища за деца с нарушено зрение – "Луи Брайл" в гр. София  и СОУ за деца с нарушено зрение "Проф. Иван Шишманов" в гр. Варна. В София се обучават 170 ученици от подготвителен до 12 клас (от 5 до 19-годишна възраст), които са слепи, слабовиждащи и деца с множество увреждания, като някои от тях се придвижват с инвалидни колички. Децата с нарушено зрение се обучават по програмата на общообразователните училища. Има и допълнителни предмети, които са ориентиране и мобилност, тактилно творчество, зрително подпомагане и полезни умения.
 
Кампанията се осъществява с подкрепата на редица медийни партньори, сред които Радиата FM+, Star FM и Радио Fresh!

Свързани новини

Лидл България в търсене на рецепти

21.09.2017

Конкурс за детска рисунка на BRITANICA

20.09.2017

Bedroom Plovdiv се завръща от лятото

22.08.2017

LIDL STIKEEZ предизвиква въображението

07.08.2017

Свръхбърз мобилен интернет от Мтел

27.07.2017

Коментари


flash