Apple е най-ценният бранд в света

Американската компания Apple е увеличила стойността си с 84% и в момента е оценена на 153.3 млрд. долара. Това я прави най-ценната марка в света, според класацията на BrandZ Top 100. 

Компанията измести от първото място Google, която бе начело на класацията през последните четири години.  Стойността на търсачката е спаднала с 2% и в момента се оценява на 111.5 млрд. долара.

Най-голям ръст на маркетинговата си стойност отбелязва Facebook – 246%.  Социалната мрежа за първи влиза в класацията ТОП 100 и заема 35-о място. 

В класацията изготвяна от агенцията за изследване на общественото мнение Millward Brown, отново доминират технологичните фирми. Те представляват около една трета от всички компании в ТОП 100. Общо за една година те са покачили стойността си с около 70 млрд. долара.  

Традиционно в класацията влизат най-много американски компании. В ТОП 10 единствената компания, която не е американска, е най-големият в света мобилен оператор China Mobile. Като цяло азиатските компании увеличават присъствието си в класацията. Тази година в нея попадат 12 китайски бранда докато миналата година те са били седем. 

Най-скъпата марка в Европа е Vodafone оценена на 43,6 млрд. долара, следвана от Deutsche Telekom и BMW.

Дневник.бг



flash