Как да борим есенната меланхолия

Сънливостта, неразположението, дъждът и недостигът на светлина са само част от признаците за есенната меланхолия, пише бгнес. Характерни за нея са още умората, трудната концентрация, чувството за самота и по-силният апетит.
 
Хубавото е, че това състояние е временно. То се причинява от негативната психологическа реакция към тъмнината. Нивата на хормона на щастието серотонин са по-ниски, отделянето на мелатонин се увеличава, а това предизвиква сънливост и недостиг на витамин Д.
 
Консумацията на храни, богати на витамин Д, продължителното излагане на слънчева светлина, тичането и физическите упражнения помагат за преодоляването на есенната меланхолия. Музиката трябва да бъде по-ведра, всекидневието да се разнообрази със срещи с приятели и да не се пропуска ходенето на кино само заради лошото време, съветват специалистите.

Свързани новини

Личностов тест: Изберете дърво

22.02.2019

10 начина да победите следобедната умора

20.02.2019

Подаръкът за Свети Валентин

14.02.2019

6 не особено романтични факта за 14.02.

14.02.2019

10 неща, които да правим за себе си

12.02.2019

Коментари


flash