Само позитивно мислене не стига. Ето какво още ви трябва

Популярната психология ни е проглушила ушите с това, че позитивното мислене е ключово за постигане на целите ни, пише obekti.bg. Но днес все повече свидетелства сочат обратното - колкото повече време човек прекарва в надежди и мечти, толкото по-малко вероятно е да се хване на работа, за да ги превърне в реалност. В предаването "Psychology Podcast" психологът Габриел Йотинген от университета на Ню Йорк представи практичен подход за постигане на целите, до който е достигнала след години проучвания по темата. Той се състои от четири стъпки:
 
1. Желание
Първо определете целта си. Помислете си за желание, което ви е скъпо. Запитайте се "Какво е това, което действително искам?". Може да е голяма "новогодишна" амбиция от типа да пробягате маратон или да свалите определени килограми, но не е нужно. "Аз го правя всяка сутрин за следващия ден", казва Йотинген. 
 
2. Резултат
Ето къде отново се промъква малко позитивно мислене. Държейки целта в ума си, задайте си въпроса: Ако това мое желание се изпълни, какъв е най-добрият възможен резултат? "Често това е някакво чувство, - казва Йотингер - Вие определяте този резултат, вие си представяте този резултат. И щом си представите този резултат, наистина се потопете в тази мечта."
 
3. Пречки
Предишната стъпка беше мястото, където повечето хора обикновено спират - в крайна сметка да мечтаеш е приятно - но има още много работа за вършене. След като сте си позволили за малко да пофантазирате за това как ще се чувствате, когато целта ви е постигната, върнете съзнанието си обратно в реалността. Тогава си задайте въпроса: "Какво е това в мен, което ме спира да преживея тази мечта?" Често това е емоция, това са добрите стари навици. Представете си ясно тази пречка.
 
4. План
След като сте си представили пречката, ще разберете какво трябва да направите, за да я преодолеете. Направете си план, който включва "ако..., то..." - ако изскочи тази пречка, ще направите Х, за да я заобиколите и да продължите по пътя към целта си.
Изследванията на Йотинген показват, че този метод е помогнал на хората да ядат повече плодове и зеленчуци, учениците да постигнат по-добри оценки в училище, дори е помогнал на хората да преодолеят несигурността в романтичните си връзки.
 
А англоговорящите могат да запомнят следната абревиатура: WOOP (Wish - Outcome - Obstacles - Plan).

Свързани новини

Kампания: "Планета или пластмаса"

17.01.2019

10 места, където погрешно търсим щастие

14.12.2018

Колко време се готвим за Коледа

12.12.2018

"Осиновени истории" на Бела Чолакова

10.12.2018

Какъв тип романтичен партньор сте?

06.12.2018

Коментари


flash