- 01:00
- Хитовете днес
- 20:00
- Fresh! Top 30
- 22:00
- Хитовете днес
- 00:00
- Хитовете днес
- 07:00
- "Шоуто на Блондинките" с Цвети...
Търси в сайта...
10 лоши навика, които убиват продуктивността ви
Да си продуктивен не е лесно, независимо от това колко много го искаш и колко здраво мислиш, че работиш. Увеличаването на обема на нещата, свършени на работа и в живота, е много по-постижима задача, ако не се саботирате с лоши навици, пише profit.bg. Вижте 10 неща, които би трябвало да спрете да прави още сега:
1. Импулсивното сърфиране в интернет
Тъй като повечето от хората имат достъп до интернет на работата си, е лесно човек да се отнесе и да започне да търси отговора на някакъв въпрос, който се зародил в главата му. По тази причина потребителят на Quora Суреш Ратинам препоръчва да си записваме тези въпроси или мисли. По този начин ще можем да потърсим информация, която искаме по-късно, когато не се опитваме да вършим работа.
2. Морална награда
Независимо дали става въпрос за нова диета или програмата ви на работното място, едно от най-трудните неща при сформирането на нов навик е подтикът да мамим като награда за това, че известно време сме се придържали към новите правила. Тази идея, че "заслужаваме“ да пръснем пари за скъпо ястие, след като сме икономисвали цяла седмица, се нарича "морална награда" и подкопава плановете на много хора за самоусъвършенстване. Вместо това, опитайте да превърнете целта си в част от вашата идентичност, така че да мислите за себе си като за човек, който пести пари или спортува редовно, вместо като някой, който работи срещу собствената си воля, за да направи нещо ново.
3. Отлагането на най-важната ви работа за по-късно през деня
Хората често започват деня си с лесни задачи, за да навлязат в работата и оставят по-трудните неща за по-късно. Това е лоша идея и тя често води до това, че важната работа в крайна сметка не се върши въобще. Проучвания сочат, че хората имат ограничено количество воля, която намалява с напредването на деня. При това положение е най-добре да вършите най-трудните и най-важните си задачи в началото на деня.
4. Прекалено многото срещи
Нищо не прекъсва продуктивността така, както една ненужна среща. При наличието на инструменти като имейл, чат и видео чат, е най-добре да използвате срещите само за представяния и сериозни дискусии, които могат да се осъществят само лично. Основателят на BlueGrace Logistics Боби Харис препоръчва хората да не приемат среща, освен ако човекът, който я е поискал, не е предоставил ясна програма и не е заявил колко време точно ще продължи. Дори и тогава Харис препоръчва да се отделя половината на първоначално поисканото време.
5. Мултитаскингa
Много хора смятат, че се справят страхотно при вършенето на две неща едновременно, но научни изследвания показват, че едва 2% от хората са способни на ефективен мултитаскинг. За останалите от нас това е лош навик, който намалява концентрацията си и ни прави по-малко продуктивни в дългосрочен план.
6. Натискането на снууз бутона
Може да мислите, че натискането на снууз бутона сутрин ви дава малко допълнително време за почивка преди да започнете деня си, но истината е, че това е по-скоро вредно, отколкото полезно. Това е така, защото при първото ви събуждане ендокринната ви система започва да отделя хормони, с които ви подготвя за деня. Заспивайки отново, вие забавяте този процес. Освен това 9-10 минути не могат да осигурят на тялото ви необходимото време за възстановителния, дълбок сън, от който има нужда.
7. Не подреждате приоритети си
Съвсем естествено е хората да се застраховат срещу провал, като си оставят възможности и се опитват да преследват няколко различни цели едновременно. Например човекът, който вече пет години работи в сферата на маркетинга, но се подготвя и за правист за всеки случай. За съжаление, този тип колебания могат да бъдат изключително непродуктивни. Ето един съвет от Уорън Бъфет. След като видял, че неговият личен пилот не постига целите в живота си, Бъфет го помолил да напише кои са 25-те неща, които иска да свърши, преди да умре. Вместо обаче да предприема малки стъпки към постигането на всяка една от целите си, Бъфет го посъветвал да избере пет неща от списъка, които според него са най-важни и да игнорира останалите.
8. Прекаленото планиране
Много амбициозни и организирани хора се опитват да максимизират продуктивността си,като старателно планират всеки час от своя ден. За съжаление, нещата невинаги се случват според планираното и разболяло се дете или неочаквана задача може да провали целия им ден. Вместо това планирайте по 4-5 часа истинска работа всеки ден, което ще ви позволи да бъдете по-гъвкави по-късно.
9. Недостатъчно планиране
Човек би трябвало да отдели време, за да изготви стратегия, преди да се опитва да постигне каквато и да била дългосрочна цел. Да се опиташ да излезеш с краен план, когато си на средата на даден процес, може да бъде изключително объркващо и голяма загуба на време. Преподавателят в Харвард Робърт Позен препоръчва първо да определите какъв искате да бъде крайният изход, след това да изготвите поредица от стъпки за себе си. След като сте наполовина от процеса, можете да прегледате работата си, за да се уверите, че не се отклонявате и коригирайте плана си съответно с постигнатия напредък.
10. Не дръжте телефона до леглото си
LED екраните на нашите смартфони, таблети и лаптопи излъчват така наречената синя светлина, която проучванията показват, че може да увреди зрението и потиска отделянето на хормона на съня мелатонин. Хората с по-ниски нива на мелатонин пък, според някои проучвания, са по-податливи на депресия.