Най-големите провали в историята на Facebook

Има едно неписано правило, касаещо най-популярната социална мрежа в света – Facebook. Всички ние знаем, че има нещо подозрително в нея, някои дори са напълно наясно какво е то, но, въпреки това, продължаваме да я използваме. И то все по-често и по-често.

Истината е, че Facebook е на Интернет небосклона от по-малко от десет години, но вече има толкова богата история пълна с провали, че, нека използваме метафората, които самите му създатели са възприели, може да запълни една цяла стена – стената на срама. Вижте най-неудобните, срамни и подозрителни моменти в историята на социалната мрежа, подбрани от WordStream.com.

1. Facebook ни поощрява да споделяме каква ли не информация за себе си, която, колкото и невинна да изглежда, може да се ползва с доста користни цели. Още на 19-годишна възраст Марк Зукърбърг пише следното нещо на свой приятел: „Ако те интересува нещо за някой студент от Харвард, имам над 4000 техни имейла, снимки и адреси. Хората просто споделят тази информация и, по някаква причина, ми вярват. Глупаци!”

2. Facebook променя потребителския си интерфейс на няколко месеца. Обикновено потребителите посрещат промените с негодувание, но на никого не му пука и те продължават да правят същото нещо, защото знаят, че ние въпреки всичко ще останем.

3. Facebook помни абсолютно всичко, което някога сме писали или публикували. Доказателство за това е новата услуга Timeline, която показва цялата ни история в социалната мрежа. Ако се чувствате по някакъв начин застрашени от това, не ви обвиняваме. И ние се чувстваме.

4. Facebook се опитва да печели от всичко. Но не винаги успява. Услугата Facebook Deals, например, която трябваше да се превърне в алтернатива на услуги за групово пазаруване като Groupon или LivingSocial, претърпя истински провал и беше спряна четири месеца след стартирането си.

5. През 2009 година Facebook представиха lite версия на сайта, която да позволява по-бърз достъп при по-бавна Интернет връзка. Това беше добра идея, но въпреки това от компанията я спряха само след една година. Защо? Никой не може да каже.

6. Освен, че се опитаха безуспешно да конкурират Groupon, Facebook потърсиха и друг съперник – Foursquare. Те представиха своя собствена версия на Foursquare, наречена Facebook Places. След известно време, обаче, те решиха да я спрат и вместо това да интегрират тази възможност във всяка една наша публикация.

7. На 31 май 2010 година негодуващи потребители на социалната мрежа създадоха събитие наречено Quit Facebook Day (Ден за изтриване на Facebook-а ни). Тогава 39401 потребители изтриха акаунтите си. По същото време беше проведено проучване, което показа, че 60% от хората са си мислели да направят същото, но не са се решили.

digital.bg



flash