Black Eyed Peas No.1 в социалните мрежи според сп. Billboard

The Black Eyed Peas оглавиха второто издание на новата класация на Billboard - Social 50, базирана на популярността на звездите от музикалната сцена в най-големите социални мрежи - Facebook, YouTube, MySpace и iLike.

Без съмнение, заслуга за прогреса на Фърги и компания в новия чарт - от шестото място, което заемаха преди седмица, до върха - има новият им албум The Beginning. Същевременно стартът на проекта в официалната класация за албуми Billboard 200 не e толкова силен, предвид шестата позиция, на която дебютира - далеч назад от завърналата се на върха Сюзън Бойл (Susan Boyle) с нейния коледен запис The Gift.



Подреждането в Social 50 се изчислява чрез формула, която калкулира данни като количество новоприсъединили се приятели/ фенове/ последoватели към официалната страница на даден артист в гореизброените социални мрежи, броя на посещенията й, както и броя прослушвания на песните му през седмицата. За определянето на окончателния ранкинг решаваща роля има и метрична система, отчитаща коефициента между посещенията на дадена страница и броя фенове на дадения артист.

В първото издание на класацията Social 50 под номер едно дебютира Риана (Rihanna), която тази седмица отстъпва две места назад, не само от Black Eyed Peas, но и от канадската тийн сензация Джъстин Бийбър. Еминем, Lady Gaga и Nicki Minaj заемат позициите между 4 и 6, Кати Пери и Ke$ha са на седма и осма позиьия, а в дъното на топ 10 отново са Шакира (Shakira) и Linkin Park.
Информация на Автора.ком



flash