В момента Хитовете днес
Слушай онлайн:

Дрейк съди музикални компании заради Кендрик Ламар

27.11.2024 08:47
Шоубизнес
Враждата между двамата рапъри претърпя изненадващ обрат.
 
Шест месеца, след като Кендрик Ламар издаде своя дис трак (от англ. Diss track - песен, чиято основна цел е да омаловажи или обиди друг човек или група) "Not Like Us", Дрейк предприема правни действия срещу Universal Music Group и Spotify. 
 
Той твърди, че те са "увеличили изкуствено" популярността на песента чрез манипулации и подвеждащи практики.
 
 
Предварителната жалба е подадена от компанията на Дрейк, "Frozen Moments LLC" на 25 ноември в Манхатън. В обвинението се посочва, че Universal Music Group (UMG) е участвала в "схеми" за изкуствено увеличаване на популярността на песента. Също така се посочва, че UMG е наемала "неизвестни трети страни", които са използвали ботове за промотиране на песента и е плащала на радиостанции за увеличаване на ефирното време.
 
Според жалбата, подадена от Дрейк, Universal Music Group не се е доверила на случайността или обичайните бизнес практики при пускането на сингъла. Вместо това, компанията е предприела кампания за манипулиране и насищане на стрийминг платформите и радиоефира с цел песента да стане вайръл.
 
 
Също така, от Frozen Moments LLC обвиняват Universal Music Group, че е таксувала Spotify с "30% по-ниска лицензионна такса" за песента "Not Like Us", в замяна на което платформата активно я препоръчвала на потребители, търсещи други, несвързани песни и артисти.
 
Статистиката показва, че песента на Кендрик Ламар е пускана повече от 900 милиона пъти
 
От "UMG" категорично отрекоха обвиненията, наричайки ги "обидни и неверни". Представител на компанията подчерта, че тя "следва най-високите етични стандарти в маркетинговите и промоционални кампании. И нито една измислена и абсурдна правна аргументация не може да скрие факта, че феновете сами избират музиката, която искат да слушат".
 
Враждата между Дрейк и Кендрик Ламар е сред най-големите в хип-хопа през последните няколко години.