- 11:00
- Fresh! Top 30
- 13:00
- Хитовете днес
- 01:00
- Хитовете днес
- 20:00
- Fresh! Top 30
- 22:00
- Хитовете днес
Търси в сайта...
Изкуственият интелект не може да се мери по творчески капацитет с модните дизайнери

Изкуственият интелект също трансформира света на модата, но според ръководителя на новаторски проект тази бързо развиваща се технология не може да замени креативността на дизайнерите, предаде БТА.
Калвин Уанг е разработил първият инструмент за изкуствен интелект, ръководен от дизайнери - Интерактивен асистент за дизайн на мода (AiDA). Той използва технология за разпознаване на изображения, за да премине по-бързо от първата скица до дефилето.
"Дизайнерите имат своите платове, модели, цветове, първоначални скици и те зареждат изображенията", обяснява Уанг в Лондон. "След това нашето приложение може да разпознае тези дизайнерски елементи и да направи допълнителни предложения на дизайнерите, за да усъвършенстват и променят първоначалния си замисъл", допълва той.
Силната страна на AiDA, според Калвин Уанг, е способността му да представя "всички възможни комбинации" на дизайнера, което е невъзможно без изкуствен интелект. През декември миналата година колекциите на четиринадесет дизайнери, разработени с този инструмент, бяха представени на изложба в Хонконг, в музея M+.
Калвин Уанг настоява, че инструментът има за цел да "улесни вдъхновението" на дизайнерите, а не да "замени тяхната креативност". "Трябва да пазим оригиналната креативност на дизайнера", казва той. Уанг ръководи Лабораторията за изкуствен интелект в дизайна (AidLab) - съвместен изследователски проект на Кралския колеж по изкуствата във Великобритания и на Университета в Хонконг, където е професор по мода.
За заместник-директора на Кралския колеж по изкуствата Нарън Барфийлд въздейстивето на изкуствения интелект върху модата ще бъде "трансформиращо". Персонализацията вече се използва за по-добри препоръки за продукти на клиентите и по-ефективно търсене, което помага на купувачите да намерят желаното по-бързо и лесно.
Инструментът AiDA на Калвин Уанг беше представен на Лондонската седмица на модата.