Търси в сайта...

Wordle - манията, която завладя интернет

Може би сте забелязали някъде във фийда си някой ваш приятел да споделя няколко реда от 5 квадратчета в черни, жълти или зелени цветове, изглеждащи така: 
Става дума за набиращата популярност онлайн кръстословица, наречена Wordle. Правилата са прости: имате 6 опита да познаете петбуквена дума, която се променя всеки ден. Уловката е, че няма първоначална подсказка. Когато въведете предположението си, има три възможности – ако дадена буква се оцвети в жълто, значи присъства в правилната дума, но не на тази позиция; ако се оцвети в зелено, присъства в думата и е на тази позиция; ако остане сива – няма я в думата изобщо. Wordle е толкова нашумяла в момента, че когато напишете думата в Google, логото на търсачката се променя в стила на играта: 
 
 
Играта набира огромна популярност, като през ноември играчите са били около 90 души, а през януари те надхвърлят 2 милиона. Създателят ѝ – Джош Уордъл (на англ. Josh Wardle, откъде и името на играта - Wordle) е софтуерен инженер от Бруклин, който е искал да направи подарък на своята половинка, Палак Шах, която е влюбена в пъзели, ребуси и кръстословици. За да минава времето им в интересно занимание по време на пандемията, Уордъл създава играта и двамата започват да се забавляват с нея всеки ден. След като става хит сред семейството му, през октомври миналата година Джош решава да сподели играта си със света. 
 
В основата си играта е проста, а сайтът, в който се играе – с незатормозяващ и изчистен дизайн. Всичко, което виждате, е играта на черен фон – без банери, реклами, искане на пари и т.н. В интервю Джош казва, че според него хората оценяват, че в интернет има нещо, което е направено просто да е забавно и не иска нищо от тях. Уловката думата да е 1 на ден и да нямаме повече от 6 опита в рамките на деня е другата основна причина хората да са привлечени към играта, смята създателят ѝ. Ето как един прекрасен романтичен жест ражда интернет феномен, който размърдва мозъците на милиони хора по света. 
 
А квадратчетата? Всъщност, в началото Уордъл не е предвидил възможност хората да споделят резултата си. Случайно се натъкнал на публикации на свой потребител, който използва емоджи квадратчета, за да покаже как изглежда неговият резултат, без да издава думата и решил да предостави тази възможност на всички. Когато натиснете бутона за споделяне, устройството ви копира графиката с квадратчета, която можете да поставите в социалните си мрежи. Ето как изглежда: 
 
За желаещите да играят, но незапознати дълбоко с английския език, има неофициална версия на играта на български

Свързани новини

Наближава Sofia Art Fair 2024

20.09.2024

На път с Радио Fresh!:Три идеи за пикник

13.09.2024

Барби на 65

10.07.2024

Пет дестинации на 50 км от София

30.05.2024

Family Fantasy Land за Деня на детето

22.05.2024


flash