9 стъпки за борба с мързела

Как да преборим мързела на работа? Този въпрос си задават всички офис служители, затворени да се трудят у дома си, когато почивката е мечта, а работата сякаш е дойно повече, защото жонглират с домакинство, деца и какво ли още не. Има няколко техники, с които мързелът може да бъде победен, коментира manager.bg. Ето кои са те.
 
1. Напълно разберете истинските последствия от това да мързелувате в работната част на деня си. Ако не ви се работи, има голям шанс да не изпълнявате напълно служебните си задължения. Ако не ги изпълнявате, не си вършите работата и в един момент някой може да прецени, че не заслужавате заплатата си.
 
2. Никога не губете поглед върху цялата ситуация. Действително, да раздробиш голям проект в няколко по-малки е умна стратегия за изпълнението му, но помнете, че така губите концентрацията си и поддържате себе си мотивирани за кратко. Имайте предвид, че малко мързел сега, неглежиране и дребни грешки, могат да провалят успешния изход на цялата, по-голяма задача.
 
3. Не спирайте да работите след края на последния проект. Започнете веднага да правите следващата си, свързана задача. Веднъж щом спрете, мързелуването идва и после по-трудно ще се върнете в крак.
 
4. Работете и за себе си. Често се случва компетентни и умни хора да не работят за да развиват себе си, а за някого. За своя работодател. Когато се случи работата да е много малко (има и такива дни), ги обхваща апатия, вместо да се възползват от освободеното време и да свършат нещо за себе си лично, така че да се развият.
 
5. Създайте си физически бариери срещу нещата, които ви разсейват.
 
6. Установете насрочено време за вършене на нещата, които ви разсейват. Ако работите от вкъщи, вероятно се изкушавате да пуснете телевизора, да проверите любимите си информационни сайтове. Как да преодолеете изкушението? Забранете си вършенето на тези неща в момента, в които ви разсейват и водят до понижен капацитет на трудоспособност, но не си ги забранявайте по принцип. Всяко нещо си има време. 
 
7. Мотивирайте себе си на глас. Разделете задачата, която трябва да свършите на няколко стъпки и след това, когато е удобно, се мотивирайте, като си кажете определени реплики високо на глас. Например "Можеш да свършиш това!", "Тази стъпка е лесна!", "Ще свършиш това навреме!", "Досега проектът върви добре".
 
8. Вземате умствени и физически активни почивки. Силно се препоръчва да се самовъзнаграждавате. Това увеличава продуктивността. Излезте на балкона. Разговаряйте с децата или партньора си. Гледайте филми и четете книги, които ви мотивират и вдъхновяват.
 
9. Презареждайте тялото си с качествена храна. Вие сте това, с което се храните. Ако се чувствате зле физически, такава ще бъде и работата ви. Умът се нуждае е от минимум 8 часа сън в денонощие и здравословна храна.

Свързани новини

Тест: Какъв цвят е името ви?

22.05.2020

Коя работа е най-подходяща за вас

19.05.2020

Най-дразнещите черти на отделните зодии

18.05.2020

Кои са силните черти на характера ви?

15.05.2020

Установете какъв е характерът ви

13.05.2020

Коментари


flash