- 20:00
- Fresh! Top 30
- 22:00
- Хитовете днес
- 00:00
- Хитовете днес
- 07:00
- "Шоуто на Блондинките" с Цвети...
- 10:00
- Шоуто на Тео
Търси в сайта...
6 най-добри практики, когато работите от вкъщи
В извънредните условия, в които се намираме, на много хора се налага да работят дистанционно - за доста от тях това е и за първи път. За щастие, технологиите позволяват на много работещи хора да извличат полза от гъвкавостта на работата си. Всеки, който работи от вкъщи, ще ви каже, че този начин на работа има своите ползи, но и предизвикателства. Експертите от profit.bg имат няколко съвета, които ще ви помогнат да се фокусирате върху работата си всеки ден.
1. Установете и поддържайте редовни работни часове
Повечето хора, работещи у дома, предимно се оплакват, че имат прекалено много работа, а не обратното. Понякога се получава така, че работят само няколко часа единия ден, а на другия поемат и нощна смяна. Няма как всичко да се предвиди. Има клиенти и срокове за изпълнение на задачи, а това означава, че има и дни, в които почивката не присъства в работния план. Работи се, докато задачата се изпълни. В същото време семейните ангажименти могат да провокират промени в работния ден – особено сега, когато и децата са у дома. Вложете най-доброто от себе си, за да установите работни часове и да ги спазвате. След това развийте навик да "излизате от офиса”, макар и не физически в момента – изключетете работния си телефон, прочетете нещо, отпуснете се. Винаги отделяйте време за презареждане, за да бъдете продуктивни на следващия ден.
2. Планирайте и структурирайте работния си ден
Структрурирането на работния ден е предпоставка за максимализиране на ефективността ви. Следвайте естествения ритъм на организма си и планирайте работния процес така, че да използвате най-продуктивните часове от деня. Ако знаете, че най-добре се фокусирате сутрин, възпрете се от проверяване на имейлите до 10 часа сутринта или дори по-късно. Проверката на списъка със задачи, като първа стъпка към започването на работата, може да превърнете в неразделна част от продуктивния си работен ден. Направете списък с най-важните задачи за изпълнение, преди да направите каквато и да била стъпка. Ако имате кабинет или работна зона у дома и не сте сами, затворете вратата – така ще уведомите останалата част от хората в къщата, че работният ви ден е започнал. Не бива да ви прекъсват и разсейват.
3. Облечете се
Дори и ако само кучето е единствената ви компания. Много привлекателна е мисълта да останете по пижама и така да отмятате задачите за деня. Но не бива да ви се превръща в навик. Дрехите ви са израз на психологическото ви състояние и настройка. Вземете си душ, закусвайте, измийте си зъбите и се облечете подходящо за работен процес.
4. Организирайте си работното място
Постоянството е важен аспект от работата от вкъщи. Опитайте се да работите на едно и също място всеки ден. Вероятно използвате кабинет, стаята за гости или пък сте превърнали ъгъл от хола в работна площ. Подсигурете се, че работното ви място функционира максимално ефективно за вас, за бизнеса ви и за начина ви на работа. Заобиколете се с неща, които ви вдъхновяват и които ви правят щастливи. Това включва дори цветя, музика, картини. Направете работното си място зона, в която да изпитвате удовлетворение всеки ден. Място, на което можете да се фокусирате и да извлечете максимума от уменията си.
5. Взимайте си почивки
Направете графика си така, че да имате поне няколко почивки на ден. Ставайте от бюрото, разтягайте се, повървете малко из къщи, направете леки упражения. Пригответе обяда си и седнете на кухненската маса, не на бюрото си. За всяко нещо си има място и всяка дейност от деня ви е сама по себе си много важна. Обикновено почивката трае един час, но ако организирате деня си така, може в някои дни да си взимате по-дълга почивка и да я запълните с нещо продуктивно и полезно - домашна тренировка, видеоразговор с близък и т.н.
6. Избягвайте дразненията
Едно от предизвикателствата на работата от вкъщи е отчетността. Нямате колеги и партньори наоколо, но пък можете да бъдете разсеяни по много начини. Винаги ще се намери някоя домакинска работа, която да ви се набива в очите. Направете максимални усилия да отложите домакинските задължения за времето, в което изпълнявате именно тях. Не ги включвайте в работния си ден. Трябва първо да се "приберете у дома”, за да пуснете пералнята и да измиете чиниите. В момента сте в "офиса”. Стремете се да сте фокусирани върху работата си и задачите, които сутринта сте набелязали като неотложни. Извън времето за почивка, ибягвайте онлайн дразнителите, ограничете максимално електронната поща, социалните мрежи и посещението на уебсайтове, които нямат връзка с работата ви. Ако трябва, нагласете таймер.