"Целуни ме" на Любо Киров е най-продаваният албум за миналата година

"Целуни ме“ на Любо Киров е най-продаваният албум у нас за 2022 г., съобщиха от Българската асоциация на музикалните продуценти (БАМП).
 
Данните са от последния годишен доклад на IFPI – Global Music Report за 2022 г., и показва растеж от 23,9 % на музикалния ни пазар спрямо 2021 г. Индустрията ни е генерирала общо 11,4 милиона щатски долара. Сред другите важни изводи - страната ни следва световната тенденция за ръст в платените стриийминг абонаменти и за изминалата година те са се увеличили с близо 50 на сто! 
 
Любо Киров с нов албум, ето и водещия сингъл от него - "Усеща се сила"
 
В челната тройка на най-продаваните албуми компания на Любо Киров правят Хари Стайлс с хитовия му албум "Harry’s House" и The Weeknd с "Down FM".
 
Българското присъствие в топ 10 за бестселър албуми у нас включва още Миро с "Мироглед" на шестата позиция,  DARA и "Родена такава" под номер 7, и Стефан Вълдобрев и Обичайните заподозрени с "Жълт код" под номер 8. 
 
"Локалният репертоар става все по-мощен двигател за развитие на музикалната индустрия. За пръв път в десетгодишната история на глобалните класации на IFPI латино артист спечели приза за най-продаван албум на 2022 г, и това е Bad Bunny. В ТОП 20 на същата селекция осем позиции са окупирани от корейски поп феномени. В поне 23 държави класациите за най-продавани албуми се оглавяват от местни артисти, а в някои пазари – като например Италия – класацията включва 100% локален репертоар. В този смисъл водещата позиция на Любо Киров и успехът на албумите на още трима български артисти е в унисон със световната тенденция публиката да оценява все по-възходящо локалните си артисти и култура.“, коментира Петя Точарова, изпълнителен директор на БАМП.
 
"Растежът на музикалната индустрия в България с впечатляващите почти 24% е много радващ факт, но независимо от това, България продължава да изостава в глобалната класация на музикалните пазари, където сме на 54-то място от общо 70 пазара, които IFPI наблюдава.
 
Факт обаче е, че макар и леко, започваме да се придвижваме нагоре, като за изминалите 12 месеца сме се изкачили с две позиции, от 56-то на 54-то място.“, допълва тя. Обнадеждаваща за родните музикални продуценти е промяната в приходите от управление на права, като спрямо 2021 г. те са нараснали с 9,4% и представляват втория най-значим източник на приходи за индустрията след стрийминга. Впечатляващ ръст у нас бележат и продажбите на винили, които са скочили почти двойно за изминалата година, а именно с 96,7%, с което също следваме световната тенденция. 
 
Основен двигател за ръста на приходите през 2022 г. отново e стриймингът, и най-вече неговата платена абонаментна форма, където е налице скок с +10,3%, спрямо предходната година. Това е донесло на индустрията 12,7 милиарда щатски долара. До края на 2022 г. потребителите с платени абонаменти вече наброяват 589 милиона. Общите приходи от стрийминг (с абонамент и подкрепен от реклами) отбелязват ръст от +11,5% и достигат сумата от 17.5 милиарда щатски долара. Това са 67% от всички приходи на световната музикална индустрия, което прави дела на стрийминга все по-значителен с всяка изминала
година.
 
 
Продажбите на физически носители също отбелязват ръст за втора поредна година след срива през пандемичната 2020 г. Те задържат стабилно ниво и са нараснали с 4 %, което се дължи най- вече на скока на винила с 17,1%. Приходите от управление на права са се увеличили с 8,6 %, завръщайки се към нормалния си ритъм от периода преди COVID да парализира
концертния бизнес. 

Свързани новини

Над 200 души екип работи по проекта

19.11.2024

Музикантът обещава изненади

01.11.2024

Още месец остава до големия му концерт

21.10.2024

Любо Киров с нов сингъл

11.09.2024

Акустична премиера от Любо Киров

11.07.2024


flash