6 бизнес урока, които може да научите от Adele

Дори да не сте почитател на Adele, със сигурност сте чували името й. Може дори да знаете песните й или да ги припявате под душа. Замисляли ли сте се обаче как стана толкова известна и богата? Талантът е безспорен, но е нужен и подход. Ето шест урока, които можете да научите от Adele, пише profit.bg. 
 
Никога не се опитва да бъде някой друг, освен себе си 
Дори когато я накарат да изпълни ролята на някого, тя играе себе си. Изисква се голяма смелост да бъдеш себе си. В нейния случай социалният натиск би променил гласа й на говорене, фигурата, за да се превърне в предсказауема звезда. Adele обаче просто пее. 
 
Не приспособява продукта си към модните тенденции 
Песните на Adele биха били хитове преди 10, 20, дори 50 години. Би било клиширано да се нарекат вечни. Истината обаче е, че те са лични. Песните й идват от собствения й опит. Тя е неподправена, пее истински. Това е един могъщ продуктов микс. 
 
Не продава на точно определен пазар 
Попитайте някой маркетинг мениджър за продукта на компанията му и той ще ви обсипе със сложни обяснения за таргет аудиторията му. Adele едва ли ще ви обясни, че тя пише песните си за всеки, който някога е изживял истинска емоция и се наслаждава на добри песни. Почти наивно е, но тъй като тя не твори специално за някого, нейните песни стават гениални. Харесват се от баби и тийнейджъри. Главните изпълнителни директори също плачат. Има много малко марки, които могат да обхванат толкова разнообразен пазарен сегмент. Adele не се опитва да бъде всичко за всички хора. Но и не се опитва да даде нещо специфично на малка група от хора. 
 
Разбира социалните медии 
Това не е толкова известен факт, но Adele започва кариерата си, след като пуска своя песен в MySpace. Самата тя казва, че предпочита 5 млн. души да слушат музиката й, отколкото да спечели 5 млн. лири. Освен това пише в блогове и слуша какво казват хората, понякога може би твърде много, признава тя. Всъщност именно умението да слуша е това, което й помага да усеща какво работи и какво не. Толкова много мениджъри просто не знаят как да слушат, тъй като са твърде заети да слушат звука на собствения си глас. Adele много добре знае, че да пишеш пиян в Twitter не е добра идея. Всъщност няколко човека одобряват туитовете й преди да ги публикува, за всеки случай. 
 
Не работи през цялото време 
Adele не прави постоянно песни, албуми и видеоклипове. Тя няма постоянна нужда да залива социалните мрежи с присъствието си и да произвежда "новини“ за постоянна употреба. Вместо това изчезва и се връща, когато има нещо, което смята, че хората ще харесат. 
 
Уважава миналото 
Струва си понякога да се върнеш назад и да видиш радостта и грешките на хората. "Толкова бях вдъхновена, че на 15 години слушах музика, която беше направена през 40-те години. Идеята, че хората може да се връщат към моята музика след 50 години беше истински стимул да направя всичко това“, казва Adele. Тя вероятно е имала стратегия, може би само надежда. Тя просто иска хората да почувстват нещо трайно. Това е нещото, което правят най-добрите марки.

Свързани новини

Но можеше да е и по-лошо, признава тя

03.11.2022

Адел пусна порция снимки с гаджето си

12.05.2022

Тотална доминация на Адел

02.03.2022

BRIT 2022: Победителите!

09.02.2022

Адел отново в родината

03.02.2022


flash