“Harlem Shake” се изстреля на първо място в Щатите

За втора поредна седмица американският диджей и продуцент Baauer е на върха на чарта за сингли Billboard Hot 100 със сензационния си хит "Harlem Shake", който продължава да регистрира огромен брой гледания в YouTube. 

Промяна в правилата на класацията е това, което изстреля феномена “Harlem Shake” директно на първа позиция. От тази седмица данните за стрийминга в YouTube вече са един от трите показатели за отчитането на хитовете в Hot 100 на списание Billboard - най-важната класация за сингли в Америка. Наред с продажбите и радио излъчванията, вече ще се следят и гледанията на официалните музикални клипове, както и “генерираните от потребителите клипове, които използват оторизирано аудио”. Тази промяна в политиката на Billboard идва след двугодишни дискусии с YouTube, но именно успехът на “Harlem Shake” e  това, което придвижи напред плановете. 
 
Парчето “Harlem Shake” на Baauer, сценичното име на американския музикален продуцент Harry Rodrigues, успя мигновено да се наложи благодарение на следната концепция, залегнала във фенските видеоклипове: 30-секундният клип започва с един човек, който танцува на песента сам в рамките на 15 секунди, докато другите хора във видеото сякаш не забелязват нищо и остават безучастни в движението. След като се чуе обаче фразата “Do Тhe Harlem Shake”, всички се включват в танца за втората половина от видеото, при това маскирани по всевъзможни начини. Текстът “Do The Harlem Shake” всъщност е семпъл от песента “Miller Time” на парти рап бандата Plastic Little, а самите думи възникват вследствие на инцидент в живота на един от членовете й, при който той е въвлечен в бой, завършил накрая с танц. 
 
В края на януари видео блогърът Filthy Frank качва епизод, който започва с четирима човека, облечени в латексови костюми и танцуващи под звучците на “Harlem Shake”, а през февруари поредица от подобни клипчета, вдъхновени и развиващи се на фона на песента, които започват с танцуващ сам маскиран индивид и завършващи с див масов танц на група импровизатори, заливат интернет пространството, превръщайки я в абсолютен феномен. В YouTube има повече от 40 000 "Harlem Shake" фен-заснети клипа, като в един момент по 4 000 фен-видеа с ритъма са се качвали в мрежата всеки ден. 
 
Освен като видео сензация с впечатляващ брой гледания, аудиото на “Harlem Shake” печели внимание и само по себе си, като дебютира под # 17 в On-Demand Songs със 803 хиляди пожелани излъчвания. За да оцените колко значителен е ефектът му, отидете в YouTube, в полето за търсене напишете do the harlem shake и дайте "търсене", за да видите как самата платформа ще го "изтанцува".
 
Всичко това поставя изпълнението на същата бърза пътека, по която пое и "Gangnam Style", но дали ще успее да повтори мегауспеха на корейското парче, или ще си остане само мощен вайръл, предстои да разберем.

Свързани новини

Съдебни дела заради "Harlem Shake"

12.03.2013


flash