Китайският Facebook задмина оригинала

 Докато онлайн гигантът Facebook се опитва да намери общ език с китайските власти, местните социални мрежи като Renren и Sina Weibo изместиха базираната в Лос Анджелис компания, което до голяма степен удовлетвори очакванията на правителството в Пекин. Крайният резултат обаче се оказа незадоволителен за директорите на Facebook, които считат китайския пазар, съставен от 457 млн. Интернет потребители, за приоритетен.

Двадесетгодишната китайка Ли Йен има регистрации и в двете най-разпространени световни мрежи- Facebook и Twitter. Тя обаче предпочита да използва местните социални уебсайтове. "Така е, защото в Китай достъпът до Facebook и Twitter е блокиран. По тази причина моите приятели използват Renren и Sina Weibo и съответно го правя и аз", сподели пред репортери девойката. Тъй като се тревожат, че социалните сайтове могат да бъдат използвани за организиране на протести срещу управляващите, правителството наскоро блокира достъпа до най-големите социални мрежи в континенталната част на Китай.

Местните конкуренти на Facebook обаче се съгласиха с новите правила на властите и запълниха дупката, оставена след заминаването на Западните сайтове. Мрежата Renren, в която са регистрирани повече от 170 млн. потребители, твърди, че за нея работи екип от 500 души, отговарящи за наблюдението и изтриването на чувствителната за Пекин информация.

"Поради факта, че сме социална медия, правителството ни обръща голямо внимание, защото е много лесно да създадем големи проблеми или нещо, което е против закона", сподели пред репортери един от директорите на китайската социална мрежа. Въпреки това местните уебсайтове все пак намират как да бъдат по-атрактивни от Facebook и Twitter по друг начин. Наскоро Renren и Sina Weibo въвели анимирани икони, тапети и скрийнсейвъри, както и общи профилни страници за влюбените. "Във Facebook човек не може да разбере кой е разглеждал профила му. В Renren обаче това не е проблем", заяви още Ли Йен.



flash