- 10:00
- Шоуто на Тео
- 14:00
- "Абсолютно Fresh!" с DIA
- 18:00
- "Power Request по Fresh!" с Рая
- 20:00
- Хитовете днес
- 00:00
- Хитовете днес
- 11:00
- Fresh! Top 30
- 13:00
- Хитовете днес
- 01:00
- Хитовете днес
"Зеленина" - цветът на 2017 година
Институтът „Пантон” избра свежия нюанс „Зеленина” (Greenery) за цвят на 2017 година. Жизненото зелено с жълт оттенък е един вид отговор на тежката 2016 г. и е признак за желание за обновяване и възстановяване на връзката, както с природата, така и с важните за човека неща, каза Лори Пресман, вицепрезидент на института.
Нюансът „зеленина” е характерен за първите пъпки и стръкчета трева през пролетта.Оттенъкът на зеленото, на който се е спрял институтът, е зелено-жълто, грахово зелено и се асоциира с първите дни от пролетта, със здравословен начин на живот, с порив за повече време на открито. Нуждада си поемем свеж въздух и да започнем наново.
"Зеленина" е природа, здраве, но и модерен начин на живот. С него каним природата в града, в дома си, в начина си на мислене, хранене и работа. Зеленото означава също вътрешна красота, чисти мисли и увереността, че живеем според природните закони. Този оттенък, според Пантоне, предизвиква да се обърнем към природата, да я пазим и да й позволим да влее силата си в ежедневието ни.
Той напомня и за исторически периоди на големи културни промени, като движението на суфражетките, 20-те години на миналия век, протестите за расова справедливост, психеделичното движение през 60-те и 70-те години.
В интериорния дизайн има тенденция към свързване с външните елементи чрез отворени пространства и големи прозорци, стремеж към внасяне на природата в домовете чрез нарисувани горски пейзажи на стените или жив мъх по тях.
„Зеленина” контрастира на меките нюанси „розов кварц” и „ведро синьо”, които бяха цветове на 2016 г.
“По-осъзнати, модерни и еко активни хора - това ще е 2017 г.”
Компанията "Пантон" създава бои за модната и козметична индустрия, строителството, текстилната промишленост и други сектори. Известна е с едноименната система за съответствие на цветовете. Тя избира водещия нюанс на базата на това, което вече е използвано в модата и вътрешния дизайн, както и на прогнозите за непрекъснат интерес, напомня БТА.