- 01:00
- Хитовете днес
- 20:00
- Fresh! Top 30
- 22:00
- Хитовете днес
- 00:00
- Хитовете днес
- 07:00
- "Шоуто на Блондинките" с Цвети...
Търси в сайта...
Кампания "Хижа на годината" оказва финансова подкрепа на стопаните на хижи и заслони
Три финансови гранта и три програми за преференциални условия за подпомагане развитието на планински обекти за настаняване са отворени в рамките на кампанията "Хижа на годината" 2023, благодарение на партньорите на инициативата.
Грантовата програма на една от водещите технологични компании в страната - SiteGround за финансиране в размер на 20 000 лева, е насочена към всички желаещи да помогнат за подобряването на средата в българските хижи и заслони – стопани или туристи с визия, които искат да помогнат на работещ обект или да възродят неработещ такъв.
"Тъй като сме наясно, че за много от хижарите, писането на проекти не е свойствена дейност, искаме да апелираме и планинарите да се включат в помощ на любимите си места в планината и заедно да направим българските хижи и заслони по-добри", споделят организаторите.
Финансовата помощ от 20 000 лева може да бъде оползотворена за подобряване на инфраструктурата на/около обекта или маркетирането му, според нуждите: използване на възобновяема енергия, изграждане системи за управление на питейните и отпадните води, отоплителни системи, строително-монтажни дейности, поддръжка на туристически пътеки и маркировка, спортни съоръжения, изграждане на визуална идентичност, производство на мърчандайз артикули и много други. Повече информация може да бъде открита тук.
Върху пълноценния сън на туристите в планината е фокусът на финансиращата програма от Magniflex и isleep за обновяване на хижарската леглова база, предоставяща 5000 лева под формата на матраци. За да отпочинат качествено и да се подготвят за новия ден на преходи, туристите имат нужда от удобен матрак, върху който да се отпуснат в прегръдката на дълбок и сладък сън. За да го осигурят за своите гости, хижарите могат да кандидатстват до 15 ноември с мотивационно писмо в свободен текст. Повече информация - тук.
"Отвъд това финансиране, от компанията приемат каузата за подобряване на легловата база в българските хижи и заслони за своя и като официален партньор на БТС ще предоставят специални индивидуални условия, съобразени със социалния характер на този тип обекти, за да подобрим заедно условията за качествен сън в планината", поясняват инициаторите "Хижа на годината".
Строителни материали на стойност 5000 лева от GP Group очакват хижа или заслон, разработил най-идейната стратегия за ремонт в и около своя обект, който да стимулира развитието на туризма в местния регион. Хижарите, които са на етап извършване на ремонтни дейности за възстановяване и саниране на стопанисваните от тях обекти, имат възможност да подплатят бюджета си с този грант, като подробно опишат в кандидатурата си планираните дейности и количествена сметка за тяхното извършване. Най-важната част от изложението на проекта, която да вдъхнови оценителите, е личната история на хижарите за това каква е настоящата роля на техния обект в развитието на туризма в локалния регион и какви са плановете за развитието му.
Подробните условия за кандидатстване по трите програми и критериите за оценяване на проектите са подробно описани на сайта на кампанията "Хижа на годината" тук.
Инициаторите от списание 360mag.bg и Български туристически съюз изразяват готовност да консултират всеки кандидат за необходимите документи и процедури, така че да улеснят административния път за осъществяване на кандидатурите. Срокът за подаване на документи по всички програми е 15 ноември. Победителите ще бъдат обявени на 07.12 по време на фестивала "Дни на предизвикателствата", където ще се извърши и награждаването в конкурса "Хижа на годината".
От допълнителни консултации за подобрения и технологични нововъведения ще могат да се възползват хижарите с помощта на още две компании - партньори на "Хижа на годината":
Съвети за експертно почистване на пространствата в и около хижите предлагат от Karcher - лидер в решенията за чистота, които могат да дадат насоки за конкретни уреди според нуждите на обекта, както и да предоставят преференциални условия за закупуването им. Компанията ще предоставя и награден фонд за категорията "Най-чиста хижа" в конкурса "Хижа на годината".
"Karcher разработи методология за почистване на хижите и заслоните. Целта е тази методология да се ползва от стопаните, за да могат да задържат туристите и да привличат нови. Няма значение колко модерна е една база, ако не е чисто - хората не се връщат", споделиха опит от Karcher.
В мисията за по-чиста и интелигентна енергия за хижите и заслоните в България пък съдействат от Photomate - един от най-големите доставчици на технологии, свързани с генериране на енергия от слънцето и батерии за съхранение. Как да получат компетентни съвети за чистота и соларни технологии хижарите могат да научат тук.
До 15 ноември в конкурса "Хижа на годината" всеки може да подкрепи своите любими хижи и заслони, номинирани в осем категории, като гласува за тях на huts.360mag.bg.