Машината на Маркес за първи път в България!

Машината на Маркес RC213V пристига за първи път в България. Състезателният мотоциклет ще е звездата на Honda по време на изложението MOTO EXPO 2019, което започва от 10 април в столичната зала ASSICS ARENA и продължава пет дни до неделя, 14 април. Експонатът е печелил битките на Honda в Moto GP шампионата през 2017 г., вещо управляван от Марк Маркес. Именно това звездно дуо допринесе за тройната корона на тима Repsol Honda за съответния сезон – титли при конструкторите, за шампиона и за целия отбор. 
 
RC213V за актуалния сезон бе представен в началото на тази година в Мадрид на специално събитие на Repsol Honda Team, като състезателната машина запази старата си цветова схема и с нея Марк Маркес и Хорхе Лоренсо успешно триумфират в 25-ия сезон на Moto GP. 
 
Спортната машина, за чиято доставка от Барселона се погрижи Бултрако АД, официален представител на Honda за страната ни, е донесла в този си вид пет поредни конструкторски титли за Honda от излизането си през 2012 г. Индексът „RC“ в името на мотоциклета идва от „racing“, цифрите „213“ означават, че това е третата за 21-ви век състезателна машина на Honda от тази серия, а индексът V бележи V-образния двигател. 
 
Експонатът, пристигащ у нас, е с идентични технически спецификации като този, с който в момента Маркес се вихри по пистите. 
 
В основата на RC213V за 2019-а година е заложено ДНК-то от въведената през 2012 машина. През актуалния 25-и сезон на Moto GP алуминиевото шаси на мотоциклета бе олекотено, но за сметка на това инженерите са се погрижили то да бъде още по-здраво, стегнато и балансирано. Мощността на V-образния двигател остава идентична – 180 кВт (244,5 к.с.). В конструкцията на мотоциклета ключова роля играят аеродинамичните елементи от карбон.
 
RC213V ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ:
Дължина (мм): 2052
Широчина (мм): 645
Височина (мм): 1,110
Колесна база (мм): 1,435
Клиренс (мм): 115
Маса (кг): Според правилата на FIM
Двигател: 4-тактов, с водно охлаждане, 4-клапанен DOHC, V4
Работен обем (куб. см): 1000
Макс. мощност: над 180 кВт (245 к.с.)
Рама: алуминиева, двутръбна 
Предни колела (инчове): 17
Задни колела (инчове): 17
Предно окачване: телескопична вилка
Задно окачване: Pro-link
Обем на резервоара (л): 22
 
23 ТИТЛИ НА HONDA ПРИ КОНСТРУКТОРИТЕ ВЪВ ВИСШИЯ КЛАС
1966 г. 500cc с RC181 (4-тактов)
1983 г. 500cc с NS500 (2-тактов)
1984 г. 500cc с NS500/NSR500 (2-тактов)
1985 г. 500cc с NS500/NSR500 (2-тактов)
1989 г. 500cc с NSR500 (2-тактов)
1992 г. 500cc с NSR500 (2-тактов)
1994 г. 500cc с NSR500 (2-тактов)
1995 г. 500cc с NSR500 (2-тактов)
1996 г. 500cc с NSR500 (2-тактов)
1997 г. 500cc с NSR500 (2-тактов)
1998 г. 500cc с NSR500 (2-тактов)
1999 г. 500cc с NSR500 (2-тактов)
2001 г. 500cc с NSR500 (2-тактов)
2002 г. MotoGP с RC211V (4-тактов)
2003 г. MotoGP с RC211V (4-тактов)
2004 г. MotoGP с RC211V (4-тактов)
2006 г. MotoGP с RC211V (4-тактов)
2011 г. MotoGP с RC212V (4-тактов)
2012 г. MotoGP с RC213V (4-тактов)
2013 г. MotoGP с RC213V (4-тактов)
2014 г. MotoGP с RC213V (4-тактов)
2016 г. MotoGP с RC213V (4-тактов)
2017 г. MotoGP с RC213V (4-тактов)
 
Шампионите на Repsol Honda в 500cc и MotoGP:
Мик Дуън – 1995, 1996, 1997, 1998 г.
Алекс Кривие – 1999 г.
Валентино Роси – 2002, 2003 г.
Ники Хейдън – 2006 г.
Кейси Стонър – 2013 г.
Марк Маркес – 2013, 2015, 2016, 2017 и 2018 г.

Свързани новини

За чисти дихателни пътища

15.04.2024

Royal Enfield и Rueju на Moto Expo 2024

11.04.2024

Ново от Moto Expo 2024

06.04.2024

Tочното решение за проблеми с гърба

18.03.2024

Премиери от BMW и КТМ на Moto Expo 2024

16.03.2024


flash